-
Abonnement & facturatie
-
Functionaliteiten
- Hoe activeer ik de koppeling met Yuki?
- Hoe kan ik algemene voorwaarden toevoegen aan mijn digitale factuur?
- Hoe kan ik e-facturen maken en verzenden?
- Hoe kan ik e-facturen ontvangen?
- Hoe kan ik een lijst van klanten importeren?
- Hoe kan ik een offerte online laten goedkeuren?
- Hoe kan ik het totaal gewicht toevoegen aan een document?
- Hoe kan ik leeggoed toevoegen aan een factuur?
- Hoe kan ik mijn bestaande productlijst importeren?
- Hoe kan ik mijn facturen delen met mijn boekhouder?
- Hoe kan ik mijn factuurnummer aanpassen?
- Hoe kan ik mijn gebruikte uren en materialen van een service registreren?
- Hoe kan ik verschillende prijslijsten gebruiken?
- Hoe maak ik een voorschotfactuur?
- Hoe pas ik de e-mail voor verzending aan?
- Hoe pas ik de factuurlayout aan?
- Hoe pas ik een BTW-vrijstelling toe?
- Hoe stuur ik een herinnering?
- Hoe verander ik mijn paswoord?
- Hoe verstuur ik een herinnering naar een ander e-mailadres?
- Hoe verzend ik mijn facturen naar meerdere e-mailadressen?
- Hoe werkt de koppeling met Clearfacts?
- Hoe werkt de koppeling met Exact Online?
- Kan ik aankoopfacturen bijhouden in Facturalia?
- Kan ik automatische rappels laten verzenden?
- Kan ik de omzetcijfers op de homepage aanpassen?
- Kan ik een gestructureerde mededeling gebruiken?
- Kan ik een klantenlisting downloaden?
- Kan ik elektronische facturen versturen?
- Kan ik extra velden of variabele waarden tonen op mijn document?
- Kan ik Facturalia koppelen aan mijn bank om betalingen te matchen aan facturen?
- Kan ik het formaat van de nummering van mijn facturen zelf bepalen?
- Kan ik meerdere gebruikers toelaten tot mijn administratie?
- Kan ik mijn eigen e-mailadres gebruiken als afzender?
- Kan ik mijn facturen ook in andere talen maken?
- Kan ik mijn voorraden bijhouden in Facturalia?
- Kan ik nog een detail toevoegen bij een product op een factuur?
- Kan ik prestaties importeren?
- Meerdere activiteiten in 1 onderneming?
- Periodieke facturen
- POM Koppeling
- UBL-regels in Yuki
- Waarom kan ik alleen mijn laatste factuur verwijderen?
- Waarom kan ik mijn bijlage niet uploaden?
- Waarom moet ik mijn Ponto account opnieuw authentiseren?
- Waarom moet ik productgroepen aanmaken?
- Waarvoor kan ik de planningsmodule gebruiken?
- Wat is een bestelbon?
- Wat is een creditnota?
- Wat is een factuur?
- Wat is een offerte?
- Wat is een pakbon (of leverbon of leveringsnota)?
- Wat is een proforma-factuur?
- Wat is een werkbon?
- Wat zijn eenheden?
- Welk formaat moet mijn logo hebben?
- Welke documenten kan ik aanmaken?
- Show Remaining Articles ( 42 ) Collapse Articles
-
Partners
-
Algemeen
- Exclusief of inclusief btw?
- Factureren in de cloud?
- Heeft Facturalia een app?
- Ik zou graag alles verwijderen wat ik tot nu toe heb ingevoerd om terug met een propere lei te beginnen. Hoe doe ik dat het snelst?
- Voldoet Facturalia aan de GDPR-normen?
- Wat is factuurfraude?
- Wat is het verschil tussen een facturatie- en een boekhoudpakket?
Wat is een factuur?
Een factuur of verkoopfactuur is een document dat de verkoper opstelt. Hierop staan de geleverde diensten of goederen vermeld en het bedrag dat de klant hiervoor dient te betalen.
Verder wordt ook vermeld tegen wanneer de klant dient te betalen, onder welke voorwaarden de verkoop verloopt en andere details.
Verplichte vermeldingen
Een factuur heeft heel wat verplichte vermeldingen die noodzakelijk zijn om je factuur rechtsgeldig te maken. Facturalia zorgt ervoor dat deze vermeldingen niet worden vergeten.
Wanneer factureren?
Het is niet alleen wettelijk noodzakelijk dat je je facturen tijdig opstelt en verzendt. Ook voor een goede klantenbinding raden we aan je facturen niet te laat te bezorgen aan je klant.
Als je Facturalia gebruikt kan je je facturen automatisch aan je boekhouder bezorgen.
Omzettingen
Een factuur kan je omzetten naar een creditnota.
Omgekeerd kan je ook bestelbonnen, pakbonnen, werkbonnen, offertes of proforma facturen snel overzetten naar een factuur.