Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen

Kan ik mijn eigen e-mailadres gebruiken als afzender?

Als je gebruik maakt van het elektronisch versturen van documenten, kan je ervoor kiezen je SMTP-gegevens in te vullen zodat deze e-mails worden verstuurd vanaf je eigen e-mailadres. Dat kan via Home > Instellingen > E-mail.

Daarnaast kan je ook in de e-mailtemplates afwijkende afzendergegevens ingeven als je bvb bepaalde facturen wil versturen vanaf een andere naam en e-mailadres. (Instellingen > Geavanceerd > E-mailtemplates)

Indien je deze gegevens niet kent, kan je ze te weten komen bij je e-mailprovider. Voor de meest voorkomende providers zoals Telenet, Skynet, Gmail of Hotmail dien je enkel je e-mailadres en bijhorend paswoord in te vullen. De rest wordt automatisch aangevuld.

Je kan dit scherm ook leeg laten. Je documenten worden dan verstuurd vanaf invoicing@facturalia.be.

Is je e-mail gehost bij one.com, dan zijn dit de parameters:
Host: send.one.com / poort: 587 / beveiliging: TLS

Is je e-mail gehost bij Combell, dan zijn dit de parameters:
Host: smtp-auth.mailprotect.be / poort: 465 / beveiligde verbinding: SSL

Gebruik je een Outlook-adres, dan zijn dit de parameters:

Host: smtp-mail.outlook.com / poort: 587/ beveiligde verbinding: TLS
OF
Host: smtp.live.com / poort: 587/ beveiligde verbinding: TLS
OF
Host: smtp-mail.outlook.com / poort: 25 / beveiligde verbinding: Geen

Gebruik je een Gmail-adres, dan zijn dit de parameters:
Host: smtp.gmail.com / poort: 587 / beveiligde verbinding: TLS

Problemen met je Gmail-adres?

Ik gebruik geen TwoFactor-Authentication van Google

Sinds 30/05/2022 staat Google enkel toe dat je je loginggegevens kan gebruiken in een app zoals Facturalia als je TwoFactor-authentication (2FA) hebt aanstaan. Sowieso is het een goed idee dit te doen om je Google-account te beveiligen. 2FA kan je inschakelen in je Google Account via Beveiliging > Inloggen bij Google > Verificatie in 2 stappen

Daarna kan je de stap hieronder volgen.

Ik gebruik TwoFactor-Authentication van Google

Gebruik je twofactor-authentication van Gmail, genereer dan eerst een wachtwoord in je Google Account: Beveiliging > Verificatie in 2 stappen > App-wachtwoorden > App selecteren > Anders > 'Facturalia'. Dit nieuwe 16-letter paswoord kan je vervolgens gebruiken in Facturalia.

Een MS365-adres?

Host: smtp.office365.com / poort: 587 / beveiligde verbinding: TLS

Check dat je administratieve- of beheerdersrechten hebt. Heb je bvb. een MS365-e-mailadres via One.com, dan is dat niet het geval.

Check ook deze pagina.

In MS365 zouden onderstaande instellingen van kracht moeten zijn.

Authenticated SMTP inschakelen

Zorg ervoor dat het e-mailaccount is toegestaan om e-mails te versturen via SMTP. Dit kan worden gedaan door Authenticated SMTP in te schakelen voor de gebruiker in het Office365-beheercentrum.

      1. Ga naar het Microsoft 365-beheercentrum.
      2. Navigeer naar Gebruikers > Actieve gebruikers.
      3. Selecteer de gebruiker.
      4. Onder het tabblad Mail, selecteer Beheren van e-mailapps.
      5. Zorg ervoor dat de instelling voor Authenticated SMTP is ingeschakeld.

Multi-Factor Authenticatie (MFA)

Als MFA is ingeschakeld, moet de gebruiker mogelijk een app-wachtwoord aanmaken om te gebruiken in plaats van hun reguliere wachtwoord voor SMTP-authenticatie.

    1. Ga naar het Microsoft 365-beheercentrum.
    2. Navigeer naar Gebruikers > Actieve gebruikers.
    3. Selecteer de gebruiker.
    4. Onder Beveiligingsinfo, selecteer Beheer van multi-factor authenticatie.
    5. Genereer een app-wachtwoord en gebruik dit app-wachtwoord in Facturalia.
Go to Top